Élménybeszámoló

2018-07-20
Nehézség: Táv: 6 km

2018-10-31     Beküldte: KAmilla

Őszi evezés, az utolsó előtti. Négyen eveztünk egy-egy hajóban.
Szép napsütéses délután volt, kb. 20 Celsius-fok. A fák lehullajtották lombjaik egy részét. Egy nyárfa nemsokára a vízbe fog dőlni a hídnál. Gyökereinek nagy része kilátszott a földből.
Most láthattuk a kiégett halászházat a közúti híd lábánál. A hídlábat megkerülve hagytuk, hogy sodorja a hajókat az ár. A repkedő galambokat figyeltük. Éppen fogócskáztak. Dávid jól tudta a szemével követni, ki a fogó.
A parton, a fák között biciklisek kirándultak. Leszálltak a járműveikről és a vizet, meg a kenuinkat szemlélték. Legközelebb mi is felderítjük a biciklis utat a folyóparton.

2018-10-24     Beküldte: KAmilla

Ma viharos erejű északi szél fújt. A nap szépen sütött, így vízre szálltunk. Induláskor majdnem visszacsapódtunk a parthoz. Az evezőlapáttal ellöktem a hajót a parttól, de csak hátrafelé úszott a csónak. Másodszorra sikerült úgy ellökni, hogy a víz közepe felé tartott a hajó.
Nem a megszokott oldalon eveztünk, hanem a szemben lévőn, hogy kevésbé érjen minket a szél. Lassan haladtunk felfelé, majd a mólók utáni szakasznál tértünk át az ellenkező oldalra és itt folytattuk az evezést. A szembeszél miatt lassan haladtunk a megszokott útvonalunkon.
A hídlábat megkerülve, 241 fkm-nél, most már hátszélben eveztünk visszafelé a hajólejáróig. Néhány motorcsónakossal találkoztunk útközben.

2018-09-28     Beküldte: KAmilla

Fürdőruhában evezhettünk ma, olyan meleg, napos idő volt. Egy vízi sikló mellett haladtunk el. Rám nyújtotta a két ágban végződő, hosszú nyelvét. Várt egy kicsit, utána hátrafelé siklott.
Jól az emlékezetembe véstem a jelenetet.
Továbbeveztünk. Nem sokkal később egy faágon pókhálót pillantottam meg. Sok apró szárnyas és egy szitakötő feszült benne. Szép látvány volt, ahogy megcsillant a napfényben. Mielőtt a hídhoz érkeztünk, a parton kagylókat és kagylóhéjakat láttam.
Már majdnem a 242-es táblához érkeztünk, amikor zajosan bugyogni kezdett a víz. Csongrád tisztított szennyvizét kezdték a Tiszába engedni. Ma nem fordultunk vissza, egy kicsit tovább eveztünk. Szép volt a táj a part mentén, leomlott partfal, sárguló fák, itt-ott gallyakból, növényekből szigetek. Néma csendben szemlélődtünk.
Megvártuk a másik kenut és egymás mellett haladva csorogtunk lefelé, miközben a Nap sugarai simogatták testünket.
Visszafelé evezve hol egy sulyom, hol pedig az ökörnyál akadt az evezőlapátomba. A közúti híd tartópillérén lévő lámpatartónál ma is ott üldögéltek a galambok. Érkezésünkre sem szálltak el.
A fákra felfutó zöld növényekben emberi alakokat, állatokat fedezhettünk fel. Itt egy teknősbéka, ott pedig egy juhász a pulikutyájával.
Kikötéskor egy fiatal pár egy kislánnyal üldögélt a parton. Köszöntöttük egymást, a 2 éves kislány integetett nekünk. Szép délután volt!

2018-09-26     Beküldte: KAmilla

Leapadt a Tisza! 16 napos aszály után hétfőn egész délelőtt esett az eső, így sem emelkedett a vízszint.
A kavicsos sekély parton nem volt könnyű a beszállás. Kissé szeles, de napos volt az idő. A hosszú ujjú felsőket, mellényeket a napsütés levetette velünk. A strandra már a bátrabbak sem jöttek, a motorcsónakosok is otthon maradtak. A horgászok létszáma, mintha sokasodott volna. A híd után, a partszegélyen a homokban kagylók tűntek elő. Ott egy! Még egy! Egyre többnek látszott a fehér talpa a vizes, barna homokban. Láttunk üres kagylóhéjakat is!
242 fkm-ig eveztünk.
Visszafelé végre elérkezett az a pillanat, amit már régóta vártunk. Amint a vasúti híd alá értünk erős zaj hallatszott. Éppen megérkezett egy vonat Csongrád felől.

2018-08-22     Beküldte: KAmilla

Ma csak egy rövidet eveztünk. Az egyik kenuban ketten, egy másik kenuban négyen eveztek. Én a sárga kajakban indultam el árral szemben.
Megkerültük a hídlábat, majd összekötöztük a csónakokat és beleugráltunk a vízbe egy kis felfrissülésre. Most lehet a rucaörömöt egymás hajába dobálni!
Ezután lefelé csorogtunk a strand irányába és beszélgettünk. Miközben egymásra figyeltünk egy nagy fecskeraj érkezett fölébünk az égen, majd egy kisebb. Utána még egy legnagyobb. A híd irányába repültek. Vajon, hol gyülekeznek, hogy elindulhassanak Afrikába? Talán megint a Holt-Tisza partján, a villanyvezetékeken? Tavaly ott láttuk őket egy biciklis túra alkalmával.

KAmilla

Ha a túrával kapcsolatban Neked is van élménybeszámolód, kérlek küldd el nekünk a turak@jupat.hu e-mail címre!